Villkor för köp i webbshop – Återförsäljare
ALLMÄNT
Allmänna villkor Novemberkampanj
Ett introduktionserbjudande för våra nya och nygamla marinåterförsäljare som tidigare handlat via vår distributör Duells. Erbjudandet gäller för en (1) order som läggs och levereras under november månad 2015. Priset är inte ordinarie gällande utan tillfälligt satt för detta erbjudande. Därefter erbjuds återförsäljare att handla med överenskommen åf-rabatt på gällande ordinarie pris specificerat på redknows.se.
I denna kampanj ingår även fri frakt om givna villkor i erbjudandet uppfyllts.
BETALNING & LEVERANS
Betalning
Betalning sker mot faktura som skickas från Vetel AB tidigast i samband med leverans till kund. Betalningsvillkor 30 dagar.
Försenad betalning
Vid försenad betalning debiteras kund dröjsmålsränta på 2% per månad från fakturans förfallodag. Vid påminnelse debiteras lagstadgad avgift om för närvarande sextio (60) kronor. Vetel förbehåller sig rätten att i enskilt fall neka leverans och ompröva beställarens kreditvärdighet. Vid utebliven betalning lämnas ärendet till inkasso, varvid lagstadgad inkassoavgift på för närvarande 180 kr tillkommer.
Leverans och frakt
Frakt görs med Företagspaket. Fraktkostnad tillkommer om inget annat överenskommits. Fraktkostnad redovisas i webbshoppens varukorg.
Leverans sker inom 5 dagar efter lagd order. Skulle avvikelser förekomma kontaktas kunden.
Om en försändelse kommer i retur på grund av att Vetel fått en felaktig adress, tar vi ut 149 kr ex moms som kompensation för frakt och omkostnader. Vid retur från utlandet betalar kunden alla fraktkostnader för försändelsen samt 149 kr (SEK), som kompensation för hantering och omkostnader
Vid försändelser med lägre värde och med vikt under 500 gram kan brevförsändelse väljas. Denna är inte spårbar och Vetel tar inte ansvar för transporten.
Returrätt
Med returrätt avses en rätt för kunden att i enlighet med vad som anges i denna punkt returnera en produkt som ingår i Vetels ordinarie sortiment utan att fel i produkt föreligger.
Returrätt gäller när följande villkor är uppfyllda:
a) Kunden ska inom tio arbetsdagar från leveransdagen informera Vetel om att kunden önskar returnera produkt.
b) Produkten ska returneras i obruten originalförpackning och vara väl förpackad i ytteremballage. Den ska även returneras i oanvänt skick med samtliga komponenter och tillbehör intakta samt fri från smuts, märkning och skador.
Reklamation & service
Vid alla typer av reklamationer, t ex skadad vara eller saknad vara i leveransen, ber vi dig kontakta Vetel på info@vetel.se eller på 031-55 88 66. Behöver en produkt returneras skall Vetel först kontaktas och dokumentation om problemet skall skickas med returen.